donderdag 28 september 2017

Stroobos - Groningen donderdag 28 september 2017

Het lukte vanmorgen om op eigen kracht los te komen uit de modder. Het was wel wat nevelig. Toch maar om 08:30 vertrokken, want voor vanmiddag was regen voorspeld.
oude (klein op de voorgrond) en nieuwe
spoorbrug Zuidhorn

De Oostersluis was de laatste van de reis

Nog een keer rechtsaf

De haven ligt aan het einden, waar net de
rondvaartboot Golden Raand langs komt varen

Om 12 uur lagen we afgemeerd in de Oosterhaven in Groningen. Hier hebben we voor een maand een plek geboekt. Kunnen we ook zien hoe het is om in het centrum van Groningen te wonen. Het geeft Bert en Lyet wat extra ruimte om de verbouwing van hun nieuwe huis af te ronden. Eind oktober varen we de Umata naar Heeg. Daar gaat hij voor de winter in een loods en wordt herenigd met de mast.

Omdat we nog af moeten kicken van Marina di Ragusa, gaan we van 3 tot 11 november een weekje logeren op de Paikea van Peter. Kunnen we weer even opwarmen van het Nederlandse herfstweer.

We hebben vanaf Marina di Ragusa naar Port Saint Louis 1079 nm afgelegd over zee.
Vanaf Port Saint Louis naar Groningen was het 1785 km in 272 motoruren met 261 sluizen door de rivieren en kanalen. Dat betekend bijna elk uur een sluis. Het was een leuke ervaring, maar in het voorjaar gaat de mast er wel weer op.