De achter ut moest leeg voor het werken aan de autopilot.
De Lewmar Integra drive uitgebouwd en open gesleuteld. Uiteindelijk bleek een schroef waarmee de clutch vastzit er uit gerammeld te zijn. Hierdoor was ook van de elektrische aansluiting een draadje gebroken te zijn. Gelukkig kwam Chih Lin even mee kijken. Hij heeft de gebroken draad weer vast kunnen solderen en in hars weer vastgezet.
stilleven |
Naar de Pescador voor het solderen |
op de afgebroken puntjes de draad solderen |
Voor het schroefje vastzetten iets Locktite gebruikt. Vervolgens een en ander weer ingebouwd en uitgetest. Daarna moesten de stuurkettingen weer vast en hadden we even moeite om het juiste midden te vinden voor de roer stand. Even in het water het roer recht houden en vervolgens de ketting weer op het tandwiel plaatsen. De ketting van de stuurautomaat moest onder het kompas iets opgeschoven worden op het tandwiel.
Hij stuurt weer als de beste. Ik hoef hem zelfs niet meer te helpen in het begin.
Een nuttige dag, morgen even uitrusten en het plaatsje bezichtigen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten