Vroeg op om te ontbijten en ons aangemeld bij de sluis. Er kwam eerst een vrachtboot, waarna wij er in mochten varen. Stroomkabel in, landvasten klaar om los te gooien. Toen de vrachtboot in zicht kwam wilde ik de motor starten. De aan/uit knop ingedrukt, maar er gebeurde niets. Geen stroom.
Snel het stuurwiel verwijderd, console losgeschroefd en gekeken of er tijdens het werken aan de autopilot gisteren een draad los was geraakt. We konden niets vinden. Overal stond stroom op, behalve van de aan/uit knop naar de motor.
Afgemeld bij de sluis en Volvo Penta dealer gebeld. Na 10 minuten kwam er al een monteur, dezelfde die het motor onderhoud had uitgevoerd. Alles nagelopen en op een gegeven moment startte de motor wel, maar kreeg hij hem via het paneel niet uit. Er kwamen wel steeds foutboodschappen voorbij. Hij dacht het misschien in de bekabeling kon zitten.
Hij is vertrokken en zei dat hij met een test unit terug zou komen. 's Middags was hij er weer met een bedieningspaneel, toerenteller en 2 kabelbomen. Deze sloot hij binnen rechtstreeks op de motor aan. De aan/uit knop werkte ook niet. Het moet de regelunit op de motor zijn die defect is. Deze wordt onder garantie besteld bij de importeur in Toulon. Levertijd 1 tot 2 werkdagen. We houden er rekening mee dat hij niet voor het weekend hier is.
Gelukkig dat het niet in de kabelbomen zit, want daar hebben we geen garantie op. Op de nieuwe motor gelukkig wel.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten