zondag 23 augustus 2015

Poros zondag 23 augustus 2015

de kade liep ook een beetje rond, waardoor het makkelijker
 was om je ankerlijn over een andere heen te leggen
Links zwembaai bij Poros op Kefalonia,
rechts in de verte Ithaca
Nog steeds veel wind en theater bij het ankeren van nieuwkomers aan de stadskade. Er was een Fransman die het presteerde om 2 maal een ankerlijn op te pikken, voordat hij aan de kant lag. Opeen gegeven moment kwam er een Belg met een forse grijze baard, alleen aan boord. Dat noem je single handed. Maar hij had ook maar 1 arm waarmee hij alles deed. De andere hing slap naast zijn lichaam. Op een gegeven moment had hij een anker over zijn eigen anker liggen. Hij verwaaide daarmee ook nog 20 meter tot vlak voor onze boot en kreeg toen tot overmaat van ramp ook nog een genua schoot in zijn schroef. Natuurlijk iedereen kijken en schreeuwen, maar niets doen. Ik ben maar in het water gesprongen met mijn zwembrilletje om te helpen. Hij had nog niet eens in de gaten dat de schoot in zijn schroef zat. Hij dacht dat hij in de modder vast zat. Na een keer of 10 duiken onder zijn boot, had ik de lijn weer van de schroef gewikkeld. toen kon hij weer op pad om het anker van vier boten verder af te leveren.
Nadat hij zelf aan de kade lag, kwam hij zelfs niet even langs om me even te bedanken. Wat een ontzettende (Waalse) eikel. Ik had wel mijn handen op 15 plekken opengehaald aan de schelpjes op zijn schroef.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten