woensdag 19 juni 2013

Duinkerken - Boulogne sur Mer

Vanmorgen begonnen met het zout van de boot te spuiten. Vervolgens ging daar ook nog een onweersbui overheen. Na de bui om 11:00 uur vertrokken. Eerst regen en 4-5 Bft wind tot aan Duinkerken Ouest.
daar was ie dan

Hier ging net een Ferry vertrekken en vervolgens kwam er een binnen. Gelukkig konden we ze op de AIS al mijlenver zien aankomen. Door het slechte zicht zag je ze namelijk pas op 1 mijl afstand. Vervolgens hield de regen op en ging de wind liggen.

Bij Calais varen de ferry's achter elkaar door, maar we vonden een gaatje om er tussendoor te glippen. Daarna probeerde de zon er door te breken, maar ontstond er meteen laaghangende mist. Het zicht hield met circa 50 meter op. Dan maar om de minuut op de misthoorn blazen. Vlak voor Boulogne trok het op.

daar gaat het omhoog

Hierdoor konden we meteen zien hoe de reddingsdiensten met een boot en een helikopter aan het oefenen waren.  (Als we Picasaweb onder de knie hebben, plaatsen we er een foto van de oefening bij)

Na het afmeren in de Marina om 18:00 uur, konden we weer in de korte broek in de zon zitten met de aanmeerborrel. Door de stroom mee, hebben we 42 mijl in 7 uur kunnen afleggen.

Donderdag nemen we een rustdag om Boulogne te verkennen.