vrijdag 20 juni 2014

Altea - Moraira

Het downloaden van de nieuwe zeekaarten voor de Med had meer voeten in de aarde, dan ik eerst dacht. Donderdag ochtend had ik alleen een klein gedeelte gedownload. Ik ben de hele middag bezig geweest om de rest te downloaden. Toen ik het kaartje in de plotter geplaatst had, bleek dat ik te weinig detailkaarten  had. Na het downloaden moest het meteen geupdate worden. Vrijdagmorgen dus weer van 9 tot 11 in cafĂ© het Haventje gezeten.

Om 12 uur zijn we vertrokken. We moesten wel tegen de wind in opkruisen, maar de afstand was maar 14 mijl naar Moraira. Uiteindelijk hebben we in 6 uur 30 mijl gezeild. Heerlijk.




het personeel plaatste zelfs een lampje
op de ankerboei


De Duitsers vonden Moraira het leukste dorp van Spanje
 

 
 
 
Het is ook een plaatje
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De wind voor de komende week was zeer variabel en niet optimaal. Op zaterdag was het eigenlijk nog het beste. Dus maar op  tijd naar bed.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten