woensdag 30 augustus 2017

Auvelais - Namen woensdag 30 augustus 2017

Gistermiddag eerst even met de simmetjes gefreubeld.
  1. Sim van Orange France. In Marseille 5 GB opgezet. Doet het niet België. Was waarschijnlijk ook bijna op. Zat in mijn Ipad Air met microsim.
  2. Sim van TIM Italia. Hier staat nog 7 GB op. Zit in mijn Iphone met minisim. Past niet in Ipad Air. Hotspot functie wil TIM niet laten gebruiken. Iphone nodig voor Whatsapp.
  3. Sim van Vodafone prepaid NL. Zit in mijn oude Sony-Ericson telefoon om bereikbaar te blijven.
  4. Sim van KPN van Elly’s telefoon. Heeft 2 GB per maand in het abonnement die nooit worden gebruikt. Stop ik af en toe even in mijn router van Wind uit Griekenland om het blog op de Windows PC bij te werken. Blog kan alleen op deze PC bijgewerkt worden.
 Heb de minisim van TIM nu in de Ipad2 gestopt. Op de Vodafone prepaid heb ik 1GB gekocht voor 10 euro, Zit nu weer in mijn Iphone.

Vandaag verder gevaren richting Maas. Drie sluizen en 26 km tot de splitsing bij Namen. Een aantal leuke plaatsjes en lekkende sluisdeuren gezien.
 
Abdij van Floreffe

Fonteinen komen er in.
Komt haast meer in dan er uit gespuit
om te dalen














We zijn daar rond de middag afgemeerd aan een kade van de Port de Plaisance.  Na een heerlijke douche de stad bekeken.
 
De citadel bij het binnen varen van de stad

Mooie oude gebouwen










Als je in zo'n oude stad gaat graven komen de archeologen erbij.

Makkelijker opstappen dan de drijvende
steigers aan de overkant van de Maas
Volgende week dinsdag 5 september hebben we een auto geboekt in Luik voor een week. We gaan naar Groningen voor het 50-jarig lustrum van de rugbyclub mee te vieren. Ook een plaats in de haven van Luik voor de Umata is vastgelegd.

1 opmerking:

  1. Aaarch. De wonderen van de internationale simstandaardisatie gaan aan jullie voorbij. :-) Wees gerust. Dat geldt voor ons allen... Maar je redt het. Chapeau! ��.
    Goeie reis, en blijf vooral genieten!

    BeantwoordenVerwijderen